Oyunun Konusu: BOB ilk buluşmaya giden genç bir robottur ve babası ona aile roketi sağlam bir şekilde saat 23:00’te geri dönmesini yoksa bir daha asla araba kullanamayacağını söyler. Yolda, şerit sonu tabelası yüzünden kafası karışır ve düşmanca bir asteroit kuşağında garip bir yere (birinci kat) düşerek bir muhafız asteroitine önden çarpar. Şimdi geri dönüş yolunu (yeni bir silahın yardımıyla) açmak zorundadır.
Oynanış: Oyun bir koş ve ateş et platform oyunudur. Oyuncu, üç farklı dünyada robot BOB’u kontrol eder. BOB, zaman dolmadan önce her labirent benzeri seviyenin sonuna, bir yıldız çemberine ulaşmalıdır. BOB, önce yavaşlamadan veya durmadan yönünü değiştiremez. Düğmeye daha uzun süre tutulduğunda daha yükseğe zıplar. Tek Atışlı silahla başlar, ancak her biri kendi ayrı mühimmatına sahip birden fazla farklı silah edinebilir. Mühimmat, her seviyeye dağılmış simgeleri toplayarak toplanır. Ayrıca mühimmatı bittiğinde (veya oyuncu saklamak isterse) düşmanlara yumruk atabilir. BOB, silah başına en fazla 99 atış depolayabilir. Tüm silahlar (yumruk hariç) doğrudan yukarı doğru ateşlenebilir. Bob, her biri kendi mühimmatına veya stoğuna sahip olan “uzaktan kumandalar” adı verilen çok çeşitli silah ve aygıtları donatabilir. Bazı aşamaları tamamlamak için Trambolin veya Helikopter Şapkası gibi bazı uzaktan kumandaların kullanılması gerekir. Uzaktan kumandalar simgeler bulunarak toplanır ve BOB her bir uzaktan kumandadan 9’a kadar saklayabilir. Oyuncu BOB’un yüklemesini envanter menüsüyle değiştirebilir. Bob çömelirken hareket edebilir ve ateş edebilir, bu bazen dar geçitlerden geçmek için gereklidir, ancak zıplayamaz veya uzaktan kumandaları kullanamaz. Merdivenlere tırmanır ve onları aşağı indirir. Boruları ve sarmaşıkları tutabilir. BOB, düşmanlardan veya tehlikelerden hasar aldıkça azalan bir güç ölçere sahiptir. BOB, yükseklikten düşerse az miktarda hasar alır ve bir süreliğine sersemler. Bazı seviyeler, BOB’un girebileceği kapılara benzeyen şarj cihazları içerir. Bob oyununda nasıl öldüğüne bağlı olarak özel animasyonları vardır. Bir can kaybettiğinde tüm eşyalarını kaybeder ve varsayılan yüklemeyle (Tek Atış’ın 50 atışı ve Trampolin’in 5 kullanımı) aşamaya yeniden başlar. Gücü her seviyenin başında yenilenir ve silahları taşınır. Her seviyenin bir zaman sınırı vardır ve oyuncu bittiğinde bir can kaybeder; oyuncunun canları biterse oyun sona erer, ancak devam etmek için bir şifre sistemi vardır. Oyuncu kazanılan her 100.000 puan için fazladan bir can kazanır ve ayrıca seviyelerde fazladan canlar bulabilir. Oyuncuya her seviyenin sonunda kalan güç ve zaman miktarı için bonus puanlar verilir.